De Expert
De Expert stelt zichzelf de vraag: “Wat moet ik doen om de juiste kandidaat binnen te halen?”
De Expert weet precies hoe een goede wervingscampagne in elkaar zit en kan deze als de beste inrichten. Ze weet precies welke kanalen te gebruiken, welke teksten aanspreken, wat een passende beloning is, gebaseerd op het salarishuis van ITSecure en de marktomstandigheden. En een goede Expert is ook in staat om heel goed te luisteren naar wat het team waar de nieuwe collega komt te werken nodig heeft om de eerste selectie te doen en de juiste kandidaten voor te leggen aan de inhurende manager.
Maar dat de organisatie slecht scoort op Glassdoor, dat het verloop enorm is, omdat er een onveilige sfeer is, dat managers hun macht misbruiken en hun medewerkers kleineren? Tsja, daar kan de Expert niets aan doen…
De Regisseur
De Regisseur stelt zichzelf de vraag: Hoe worden wij de organisatie die de juiste kandidaten aan zich weet te binden.
De Regisseur is niet in eerste instantie bezig met de wervingscampagne. Zij denkt na over de omstandigheden die maken dat een wervingscampagne succesvol is of niet. Zij spreekt de directie aan op de werksfeer, zij komt met een plan om de interne problemen op te lossen en het imago te verbeteren. En daarna? Ja dan ook met het neerzetten van een wervingscampagne. Maar mogelijk is de Expert daar beter in….